مبانی نظری و پیشینه مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها
مبانی نظری و پیشینه مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها مبانی نظری و پیشینه مسوؤلیت اجتماعی شرکت هادانلود مبانی نظری و پیشینه مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها مبانینظریوپیشینهمسوؤلیتاجتماعیشرکتهامبانینظریپیشینهمسوؤلیتاجتماعیشرکت-------
مبانی نظری و پیشینه مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 59
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2-1- مقدمه 10
2-2 تعریف هدف 13
2-3 مدل کارت امتیازی متوازن BSC............................................................................................................ 14
2-4- تعریف مسوؤلیت اجتماعی شرکتها 15
2-4-1-مفهوم مسوؤلیت اجتماعی 20
2-4--2 مبانی فلسفی دیدگاه های مسوؤلیت اجتماعی 23
2-4-2-1 دیدگاه کلاسیک 23
2-4-2-2 دیدگاه عمومی 25
2-4-2-3 دیدگاه اسلامی 25
2-4-3- ابعاد مسوؤلیت اجتماعی 26
2-4-3-1-بعد اقتصادی 26
2-4-3-2-بعد قانونی 26
2-4-3-3-بعد اخلاقی 26
2-4-3-4- بعد عمومی و ملی 27
2-4-4 - رهیافت های مسوؤلیت اجتماعی 27
2-4-5- مسوؤلیت پذیری اجتماعی در قالب فعالیتهای بشر دوستانه 03
2-4-6- دلایل مخالفان و موافقان مسوؤلیت اجتماعی 31
2-4-7 سازمان های بین المللی فعال در ترویج مسوؤلیت اجتماعی 33
2-4-8- رایج ترین مدل ها از مسوؤلیت اجتماعی شرکت در کشورهای در حال توسعه 37
2-4-8-1 مدل مسوؤلیت اجتماعی کارول 39
2-4-8- 2 مدل مسوؤلیت اجتماعی لانتوس 41
2-4-9 مزایای اجرای مسوؤلیت اجتماعی برای شرکتها.............................................................................................. 42
2-4-10 مزایای اجرای مسوؤلیت اجتماعی برای ارتقاء کیفیت زندگی نیازمندان 43
2-4-11 موانع و محدودیت ها ی موجود در اجرای مسوؤلیت اجتماعی 43
2-4-12 نقش دولت در اجرای مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها 45
2-4-13 نقش بخش خصوصی در اجرای مسوؤلیت اجتماعی وکاهش فقر 50
2-4-13-1 مدل تجاری بازرگانی 51
2-4-13-2 مدل انتهای هرم 52
2-4-13-3 مدل تجاری اجتماعی 53
2-5 - تعریف سازمان بهزیستی 54
2-5-1چشم انداز سازمان بهزیستی 54
2-5-2-تاریخچه سازمان بهزیستی کشور 54
2-5-3-ارزشهای حاکم بر سازمان بهزیستی 57
2-5-3-2 ارزشهای خاص سازمانی : 57
2-5-4 اهداف راهبردی سازمان بهزیستی کشور 58
2-6-پیشینه پژوهش 59
2-6-1 مطالعات داخلی 59
2-6-2 مطالعات خارجی 62
2-7 خلاصه مطالب فصل 65
2-1- مقدمه:
امروزه سازمانها در زمینه های گوناگون تحت فشار شدید برای جلب اعتماد عمومی و حفظ رقابت در بازار جهانی قرار دارند.رسوایی های اخیر تجاری موجب خدشه دار شدن وجهه عمومی سازمانهای خصوصی و افزایش توقع پاسخگویی به عموم، شفافیت و درستکاری شده است. (واداک.Waddock 1-
،2002،133 )
به نظر می رسد سازمانهای خصوصی با رقابتی برای دستیابی به این اصول در کنار سودبخشی مالی و حفظ ابتکار روبرو هستند.در چند سال گذشته پاسخگویی به خواسته های سهامداران و نیز سعی در ارتقای ارزش های اجتماعی تناقض پیچیده ای است که سازمانهای تجاری متعهد درزمینه های مختلف با آن درگیرند. (جمالی،2007).
گسترش و توسعه روز افزون موسسات و سازمانهای مختلف صنعتی، بازرگانی و افزایش شدید رقابت میان آنان باعث گردیده که سازمانهای فوق برای ادامه بقاء خود تنها به سود و منافع سازمان خود بیاندیشندو برای نائل شدن به این هدف از هر عملی کوتاهی نکنند.